۱۳۸۶ خرداد ۱۷, پنجشنبه

هپروت قزوینی و جایزه روزولت

هپروت قزوینی و جایزه روزولت
در حاشیه طنز تلخ مشعبین
عباس گویا
٤ ژوئن ٢٠٠٧

نشریه كمونیست حزب منشعبین كورش مدرسی در شماره ١٤٧ دو نوشته را در صفحه اول خود٬ درست زیر همدیگر٬ چاپ كرده است٬ یكی نقد هپروتی محمود قزوینی به سازمان اكس مازلیمز و دیگری تبریك به ینار محمد بخاطر دریافت
جایزه ای از یك سازمان فمینیستی دم و دستگاهی دولت آمریكا است۔

محمود قزوینی با "تحلیل" بی استدلال خود٬ با نقد وارونه از یك جنبش ضد مذهبی و ضد اسلام سیاسی به این نتیجه گیری میرسد كه سازمان اكس مازلیمز ارتجاعی و "این حركت در چارچوب موش و گربه بازی دولتهای غربی با جریانات اسلامی است"!اینهمه ادعا و دریغ از یك فاكت و یك استدلال دندان گیر ۔ محمد آسنگران پاسخ بجایی تحت عنوان "از حزب توفان تا محمود قزوینی" به این مطلب و به طبع آن به موضع حزب منشعبین داده است۔ از تكرارآن نقد خودداری كرده شما را به خواندن آن دعوت میكنم۔ هدف از این نوشته مختصر اثبات هذیان گویی محمود قزوینی٬ نتیجه گیری ایشان كه در بالا نقل شده است٬ با مراجعه به نامه تبریك حزب منشعبین به ینار محمد است

جایزه النور روزولت

در سال ١٩٩٨ بیل كلینتون رئیس جمهور وقت آمریكا جایزه ای را با عنوان " جایزه النور روزولت برای حقوق بشر" ابداع میكند۔ فكر میكنم لازم به توضیح نباشد كه این جایزه قرار است فعالین سیاسی حقوق بشری كه با سیاستهای رسمی دولت آمریكا همخوانی دارند یا بموازات آن حركت میكنند را لانسه كند۔ پس از اعلام این جایزه٬ جوایز دیگری با پیشوند "جایزه النور روزولت" از سوی نهادهای دم و دستگاهی ابداع میشوند۔ یكی از آنها با عنوان "جایزه النور روزولت برای حقوق جهانی زن" از طرف "بنیاد اكثریت فمینیست" از سه سال پیش به فعالین فمنیست در گوشه كنار دنیا داده میشود۔ لازم به یادآوریست كه خانم" النور اسمیل" بنیانگذار سازمان فوق یكی از حامیان پرو پا قرص بیل كلینتون در انتخابات ١٩٩٦ و پس از آن بوده و حتی كتابی در مورد انتخاب رییس جمهوری آمریكا بدست زنان نوشته است۔

امسال چهارنفر از جمله ینار محمد از عراق و سیما سامار٬ بلند پایه ترین زن دولت ضد زن حمید كرزای افغانستان طی مراسمی در بورلی هیلز جایزه "النور روزولت برای حقوق جهانی زن" را با میزبانی بنیاد اكثریت زنان دریافت میكنند۔

نتیجه گیری

در اینجا قصد قضاوت در مورد جایزه اعطائی به ینار محمد را ندارم هر چند كه با توجه به سابقه این جایزه و رابطه تنگاتنگ سازمان جایزه دهنده با حزب دمكرات آمریكا٬ حتما قدری تعمق لازم است۔ اما اگر قصدم بهم بافتن آسمان ریسمون و اعلام هذیانی از نوع محمود قزوینی بود٬ چسباندن ینار محمد بعنوان " بازیچه چارچوب موش و گربه بازی دولتهای غربی و اسلام سیاسی " بسیار ساده بود۔

كنتراست این دو نوشته در صفحه اول كمونیست شماره ١٤٧ طنز تلخی است كه در خود نوشته محمود قزوینی را باطل و آنرا در بهترین حالت هپروتی اعلام میكند۔ برای او و حزب منشعبین متاسفم۔

منابع

http://en.wikipedia.org/wiki/Eleanor_Roosevelt_Award_for_Human_Rights
http://www.feminist.org/news/newsbyte/uswirestory.asp?id=10320

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر